منتدى ( PHANTOM )
 دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا Salamo3lekobsm3

عزيزى الزائر / عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول إذا كنت عضو معنا
أو
التسجيل إذا لم تكن عضو معنا
وسنتشرف بك فى منتدى الشبح
منتدى ( PHANTOM )
 دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا Salamo3lekobsm3

عزيزى الزائر / عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول إذا كنت عضو معنا
أو
التسجيل إذا لم تكن عضو معنا
وسنتشرف بك فى منتدى الشبح
منتدى ( PHANTOM )
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
nothing to do here Very Happy

دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا

كاتب الموضوعرسالة
m.osama
مشــــــــــرف
مشــــــــــرف

النشاط : 0

دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا Empty
مُساهمةموضوع: دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا    دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا Icon_minitimeالسبت يوليو 26, 2014 2:30 am

افضل المواقع علي الانترنت سواء العربية او الاجنبية اللي ممكن تساعدك وتسهل عليك عملية تعلم اي لغة انت عايزها ... وبعض المواقع دي بيمنحك شهادة اتمام لغة بعد ما تخلص الكورس .. وكلها مجانية طبعا

الموقع ده هتلاقي فيه اكتر عن 30 لغة مختلفة .. يعتبر من اشهر المواقع .. الموقع باللغة العربية يعني سهل جدا في التعامل .. فيه ( دروس مجانية مرئية وصوتية - ترجمات - معاجم - نصوص - وكمان في لوحة مفاتيح خاصة بكل لغة )

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

موقعين رائعين جدا .. هتختار اللغة اللي انت عايز تتعلمها والاجمل انه بيتيحلك تختار اللغة اللي عايز تتعلم بيها( لغة المحاضرات والدروس اقصد ) . هيبدا معاك من المستوي A1 لحد ما توصل للاحتراف
1- [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
2-http://adf.ly/qYowP

الموقع ده فيه ميزتين : الاولي انه بيجيبلك افضل لينكات مواقع اللغات عموما ، والتانية ، لما بتختار اللغة اللي عايز تتعلمها بيجيبلك افضل لينكات تعلم اللغة دي فقط

تقدر من هنا تتعلم طريقة النطق الكلمات .. الموقع بيقدملك مجموعة من المواقف اللي تشمل اللغة كلها ( الجمل اللي بتتقال في السلام ، عند الاكل ، عند الغضب ، الحروف، الكلمات ، الملابس ،،،،،، ) كل ما يخص اللغة .. هتلاقي كل حاجة مصنفة ، والجملة باللغة اللي انت عايز تتعلمها وترجمتها بالعربي ، مجرد ما تقف بالماوس علي الجملة هينطقها . بالتكرار كذا مرة هتتعلم نطق الكلمات .. لذيذ وسهل > [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

هنا تقدر تعمل اختبارات لنفسك بعد ما تتخطي مستوي معين في اللغة والنتيجة اونلاين طبعا .. الاختبارات متقسمة مستويات ( الاول ، الثاني ، المتوسط ، الاحتراف ، وهكذا )

واحد من اشهر المواقع علي الانترنت علي الاطلاق في تعلم اللغات > سهل جدا في التعامل تختار في البداية اللغة اللي انت عايز تتعلمها وهيبدأ يحدد مستواك فيها وبعدين يبدا معاك التدرج للاحتراف [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

راديو بكل لغات العالمhttp://adf.ly/qYp01

كورسات لغات متميزة > [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

افضل المواقع ( المتخصصة في لغة واحدة فقط ) :
1- افضل موقع لتعلم الانجليزية والتويفل كمان .. ( اعرف ناس كانت مسافرة واعتمدت عليه بس عشان تتعلم اللغة وقدروا يوصلوا للمستوي المطلوب > [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
افضل كورس لتعلم الانجليزية > [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
فايل ورد مجمع هتلاقي فيه اغلب الكورسات والمواقع والدروس من الصفر للاحتراف .. قمة في الروعة .. انا رفعته علي الميديا فير عشان يبقي سهل في التحميل .

دورات اون لاين مجانا + شهادة معتمده مجانا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» دورات اون لاين +شهادة معتمده مجانا اللغة الالمانية
» دورات اون لاين +شهادة معتمده مجانا اللغة الفرنسية
» دورات اون لاين +شهادة معتمده مجانا اللغة الايطالية
» دورات اون لاين +شهادة معتمده مجانا دورة في اللغة الاسبانية
» وشوش اصاحبي للتحميل اساحبي عمل وشوش اصاحبي ايموشنات اصاحبي للتحميل اصاحبي اون لاين